neděle 20. dubna 2008

Hříbkové rizoto


risotto
Originally uploaded by lipár.
Držím v mrazáku zásobu předvařených hřibů. V sáčcích jsou houby i s trochou vody, ve které se hned po přinesení z lesa krátce vařily - je to velmi praktické. Když se pak chci pustit do rizota, dělám to následujícím způsobem.

Zmražené hřiby nechám povolit v cedníku. Vodu z nich zachytávám do hrnce, přidám kostku zeleninového bujónu od Würzlu a jen krátce povařím.

Mezitím osmažím na dostatečně velkém množství másla nadrobno posekanou cibulku. Když zesládne, přidám italskou rýži na rizoto. Když je rýže dostatečně potažená máslem, je čas přilít sklenku či dvě bílého vína. Potud vše snadné, jasné a relativně rychlé.

Následuje část pomalejší. Rýži postupně živím hříbkovo-zeleninovým vývarem - vždycky jen do té míry, aby rýže byla pod velmi tenkou hladinkou - a držím pod pokličkou na mírném plameni. V okamžiku, kdy je rýže dostatečně měkká, lepivá a jemná, přihodím hřiby, promíchám a sundám z ohně.

K dokonalosti zbývá jen čerstvě namletý pepř a parmezán.

4 x komentováno:

Anonymní řekl(a)...

recept hezky a jednoduchy, jen me ponekud ,,desi,, konecna konistence :-) ne ted vazne, kazdemu chutna neco jine, ale pokud si dam praci s rizotem, mam kvalitni suroviny, tak bych jako vysledek necekal takovou hroudicku, vim jde o chut, ale oko ji tez...

Unknown řekl(a)...

to není ani tolik chyba receptu, jako autora :) nejsem příliš zdatný fotograf, natož foodstylista, ale nechtěl jsem používat cizí fotky.

Anonymní řekl(a)...

Výborný recept - sice jsem neměla zeleninový bujon, ale masový a přidala jsem ještě stroužky česneku, jinak jsem recept dodržela:) a je fakt skvělý!

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem vařila dle tohoto receptu a moc mi hotové jídlo chutná, i mé 18měsícční dcerky si pochutnaly a na vašem obrázku se nám taky líbí :))) takže díky za recepis ! Markéta